25 Kasım 2010 Perşembe

SABAH-AKŞAM OKUNACAK DUA (ERKAM TAKVİM ARKASI)

Osman b. Affan (r.a)'dan rivâyet edildiğine göre, Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurdu:


"Kim her sabah ve akşam üç defa;

-Bismillâhillezî lâ yedurru mea'smihî şey'ün fi'l-ardı velâ fi's-sema' ve hüve's-semîu'l-alîm. (İsmi sayesinde yerde ve gökte hiçbir şeyin zarar veremeyeceği Allah'ın adıyla. O, her şeyi işitir ve bilir.)

derse, ona hiçbir şey zarar veremez."

(Ebû Dâvud,Edeb 101/5088; Tirmizî,Deâvât 13)

Bu hadîs-i şerîfi Hz. Osman'dan oğlu Ebân duyup rivâyet etmişti. Bir gün Ebân'a ansızın hafif bir felç geldi. Bu hadîsi ondan işiten biri, Ebân'ın yüzüne bakmaya başladı. Bunu farkeden Ebân:

"Niçin bana öyle bakıyorsun? Allah'a yemin olsun ki, ben Osman adına yalan uydurmadım. Osman da Hz. Peygamber adına yalan uydurmadı. Fakat bugün olan oldu. Çünkü ben öfkelenmiştim de bu duayı okumayı unutmuştum." dedi.  (Ebû Dâvûd,Edeb 101/5088) 

Muhaddis ve fakih bir tâbiî olan ve yedi yıl Medîne valiliği yapan Ebân'ın bu duayı her gün muntazaman okuması, o mübarek neslin bu derin mânâlı duaya verdiği ehemmiyeti göstermektedir.

(Erkam Takvimi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder