27 Haziran 2012 Çarşamba

İSTİRAHATTEN SONRA

Âyet-i Kerîme : "Gerçek olan Rabbinden gelendir. O halde kuşkulananlardan olma!" (Bakara,147)

Hadîs-i Şerif : "Komşusu şerrinden emin olmayan kimse Cennet'e giremez."  (Müslim; İman, 73)


 
İSTİRAHATTEN SONRA
 

 
Berâ bin Âzib -r.a- anlatıyor:
 
Rasûlullah -s.a.v- bana şöyle buyurdu:
 
"Yatağına yatmak istediğin zaman, namaz abdesti gibi abdest al. Sonra sağ yanına yat ve şöyle dua et:
 
'Allah'ım! Kendimi Sana teslim ettim. Yüzümü Sana çevirdim. İşimi Sana ısmarladım. Sırtımı Sana dayadım. Ümit bağladığım Sen, korktuğum yine Sensin. Senden kaçıp sığınacak ve Senin elinden kurtulacak bir yer varsa, yine Sensin. İndirdiğin kitabına, gönderdiğin Nebîne (peygamberine) îman ettim.'
 
EĞER O GECE ÖLÜRSEN ÎMANLI OLARAK ÖLÜRSÜN; ÖLMEZ DE YAŞARSAN, BÜYÜK SEVAP KAZANIRSIN. YALNIZ BU DUA, SENİN O GECEKİ SON SÖZLERİN OLSUN."
 
Ben hadîsi ezberlemeye çalışırken, "gönderdiğin Nebîne" diyecek yerde "gönderdiğin Rasûlüne" deyince, Rasûlullah -s.a.v- eliyle göğsüme vurarak:
 
"Hayır, 'gönderdiğin Nebîne' diyeceksin!" diye düzeltti.
 
(Buhâri,Vudû' 75; Müslim, Zikr, 56-58; Ebû Dâvûd, Edeb, 98; Tirmizî, Deâvât, 16)
 
(Erkam Takvimi Arkası)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder