18 Ağustos 2011 Perşembe

RÜKÛDA İNFAK (ERKAM TAKVİMİ ARKASI)

Ebû Zer (r.a) şöyle anlatır:

"Bir gün Allah Rasûlü (s.a.v) ile birlikte öğle namazı kıldık. Mescide bir sâil geldi ve oradakilerden sadaka istedi, fakat kimse sadaka vermedi. Sâil ellerini semaya kaldırıp:

- 'Allah'ım, Peygamber Efendimiz'in mescidinde sadaka istedim ama kimse bana bir sadaka vermedi.' dedi.

Hz. Ali (r.a) o esnada rükûda isi. Sâile sağ elinin küçük parmağındaki yüzüğü işaret etti. O da gelip parmağındaki yüzüğü aldı.

Hz. Ali'nin işaretini ve sâilin yüzüğü alıp gidişini Rasûl-i Ekrem (s.a.v) gördü ve:

-  'Allah'ım! Kardeşim Musa (a.s) senden istedi ve: "Rabbim! Yüreğime genişlik ver, işimi kolaylaştır, dilimden (şu) bağı çöz ki sözümü anlasınlar. Bana ailemden bir vezir (yardımcı) ver, kardeşim Harun'u ver.Onun sayesinde sırtımı kuvvetlendir ve onu işime ortak kıl!(Tâhâ,35-32) dedi ve onun hakkında vahiy indirildi:

"Seni kardeşinle destekleyeceğiz ve size öyle bir kudret vereceğiz ki, âyetlerimiz (mucize ve yardımlarımız) sayesinde onlar size erişemeyecekler.Siz ve size tâbî olanlar üstün geleceksiniz.(Kasas,35)" buyuruldu.

Allah'ım, ben de senin peygamberin ve seçkin kulun Muhammed'im. Benim sadrıma da inşirah ver, işimi kolaylaştır,ailemden bana bir vezir ver,Ali'yi ver,onunla benim sırtımı kuvvetlendir.' diye dua etti.

Vallahi Allah Resûlü (s.a.v) daha duasını bitirmemişti ki, Cibril (a.s) geldi ve "Ey Muhammed oku:

"Sizin dostunuz (velîniz) ancak Allah'tır, Rasûlü'dür, iman edenlerdir ki, onlar namaza devam ederler ve rükû halinde (bile) zekat verirler. Kim Allah'ı, Rasûlü'nü ve iman edenleri dost edinirse, (bilsin ki) üstün gelecek olanlar şüphesiz Allah'ın tarafını tutanlardır.(Mâide,55-56)" dedi. (Râzî,XII;Taberî,VI,186)

Hz. Ali (r.a), diğer mü'minler gibi, tasaddukta bulunmayı severdi ve bu âyet-i kerîmenin hükmüne öncelikle dahildir. Bu rivâyete göre, âyetin iniş sebebi hususî olmakla birlikte, hükmünün bütün mü'minler hakkında olduğu unutulmamalıdır.

Hadis-i kudsî: "Ey Ademoğlu! Sen bana dua ettiğin ve Ben'den affını umduğun sürece, işlediğin günahlar ne kadar çok olursa olsun onların büyüklüğüne bakmadan seni bağışlarım." 

Hadis-i şerif: "Bir kimse yalan yere yemin ederek bir müslümanın malını gasbetmesin."


ERKAM TAKVİMİ ARKASI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder