6 Ocak 2010 Çarşamba

Stresle İman Arasinda Bir Baglanti Var mi Dersiniz?

Stresle iman arasında bir bağlantı var mı dersiniz?











Sıkıntılarla dolu bir hayat denilince benim aklıma hep Peygamberler


geliyor. Allah Peygamberlerin kıssalarını ayrıntılarıyla bize niçin


aktarıyor dersiniz? Okuyup, ibret almamız için değil mi?






Peygamberlerin hayatlarından yola çıkarak bazı sorular sormak istiyorum.





Hz. Eyyüb'ü hastalıkla imtihan eden Allah, bizi de aynı imtihana tabi


tutma hakkına sahip değil mi?


Hastalığı kafaya takıp bunalıma giren insan "Allah'ım beni niçin


hastalıkla imtihan ediyorsun" demiş olmuyor mu?





Hz. Nuh'u oğluyla imtihan eden Allah, sizi evlatlarınızla imtihan edemez mi?






Hz.İbrahim'i babasıyla imtihan eden Allah, sizi öz babanızla imtihan edemez mi?






Hz. Lut'u eşiyle imtihan eden Allah'a, "Beni niçin eşimle imtihan


ediyorsun ki?" deme hakkına sahip olduğunuzu mu düşünüyorsunuz?






Hz. Yusuf'u kardeşiyle imtihan eden Allah, belki sizi de


kardeşlerinizle imtihan ediyordur!






Tüm peygamberlerin hayatları sıkıntı (imtihan) dolu olduğuna göre,


bizim hayatımızda da bazı sıkıntıların olması hayatın bir parçası


değil mi?






Anne veya babasını kaybedince bunalıma giren bir insan Allah'a "Benim


annemi / babamı niye alıyorsun ki?" deme hakkına sahip olduğunu mu


sanıyor?






"En büyük acı evlat acısıdır!" denir. Bu acıyı yaşayan anne babalar


"Allah kimseye yaşatmasın!" derler.






Alemlere rahmet olarak yaratılan Hz. Muhammed Mustafa(S.A.V)'ya bile torpil


yapmayan Yaratıcının, bize torpil yapmasını beklemeye hakkımızın


olmadığını hiç düşündünüz mü? Beş defa evlat acısıyla imtihan edilmiş


bir Peygamberin ümmeti olduğumuzu bilmek zorundayız.






"Kardeşim onlar Peygamber, biz insanız" diye kimse itiraz etmesin.






Peygamberler de bizler gibi üzülen, ağlayan, Allah'a sığınan insanlardı. Allah


tarafından özel seçilmiş oldukları gerçeği "insanı" acılara tepkisiz


kalacakları anlamına gelmez. Bize düşen hayatı doğru anlamaktır.


Unutmamalıyız ki, Peygamberlerine torpil yapmayan Allah, bize de


torpil yapmaz.






* * * * * * * *






Stres ile iman arasındaki ilişki kafamın içinde uzun zamandır


dolanıyordu. Bir okuyucum bana öyle bir söz gönderdi ki, o sözü


okuyunca kafamın içinde dolanan cümleler köşe yazısına dönüştü. Bu


yazıyı da o güzel sözle bitirmek istiyorum.






Çok sıkıldığınız zaman bu cümleyi hatırlayın. Hatta bana kalsa pano


haline getirilip ev veya işyerinin duvarlarına asılması gereken bir


söz.





BİR GÜN DÜNYAYA AİT BÜYÜK BİR DERDİN OLURSA RABBİNE DÖNÜP, "Benim


büyük bir derdim var!" DEME, DERDİNE DÖNÜP "Benim büyük bir Rabbim


var!" DE.





Sait ÇAMLICA


Eğitimci – Yazar


www.sait camlıca. com


sait camlıca @ gmail.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder