12 Mart 2012 Pazartesi

ZOR DURUMDAKİLERE ÇARE (ERKAM TAKVİM ARKASI)

Âyet-i Kerîme: "Allah'a ibadet edin ve O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yakın arkadaşa, yolcuya, ellerinizin altında bulunanlara iyi davranın..." (Nîsâ, 36)

Hadîs-i Şerif: "Şüpheli işi bırak da şüphesize sarıl. Zîra doğruya gönül yatışır, yalandan şüphelenir." (Müslim, 2/7)


ZOR DURUMDAKİLERE ÇARE (ERKAM TAKVİM ARKASI)

    

Ashab-ı kiramın hâcet namazıyla Allah'a yönelip yalvarmalarına misal:

Enes bin Mâlik (r.a) anlatıyor: "Rasûlullah'ın (s.a.v) ashabından Ebu Mı'lâk adında biri vardı. Bu zât, başkalarıyla ortaklık kurarak ticaret yapardı. Dürüst ve takvâ sahibiydi. Bir defasında yine yola çıkmıştı. Karşısına çıkan silahlı bir hırsız, 'Neyin varsa çıkar, seni öldüreceğim!' dedi. Ebu Mı'lâk, 'Maksadın mal almaksa al!' dedi. Hırsız, 'Ben sadece senin canını almak istiyorum!' dedi. Ebu Mı'lâk, 'Öyleyse bana müsaade et de namaz kılayım!' dedi. Hırsız, 'İstediğin kadar namaz kıl.' dedi. Ebu Mı'lâk namaz kıldıktan sonra üç defa şöyle dua etti:

"Ey gönüllerin sevgilisi (Yâ Vedûd)! Ey yüce arşın sahibi, ey dilediğini yapan Allah'ım! Ulaşılmayan izzetin, kavuşulmayan saltanatın ve arşını kaplayan nûrun için beni şu hırsızın şerrinden koru! Ey imdada koşan Allah'ım! Yetiş imdadıma!"

Ebu Mı'lâk duasını bitirir bitirmez, elindeki kargıyı kulakları hizasında tutan bir süvâri peyda oldu! Süvâri, mızrağı hırsıza saplayıp onu öldürdü. Sonra da tâcire döndü: Tâcir: 'Sen kimsin sen? Kimsin sen? Allah seni vasıta kılarak bana yardım etti!' diye sorunca süvâri: 'Ben 4. kat semâ ehlindenim. İlk duanı yapınca, semanın kapılarının çatırdadığını işittim. İkinci defa dua edince, gök ehlinin gürültüsünü işittim. Üçüncü defa dua edince, 'Zorda kalan biri dua ediyor!' denildi. Bunu duyunca, Allah'tan onu öldürmeye beni memur etmesini istedim. Allah da kabul etti ve geldim. ŞUNU BİL Kİ, ABDEST ALIP 4 REKÂT NAMAZ KILAN VE BU DUAYI YAPAN KİMSENİN, ZORDA OLSUN VEYA OLMASIN DUASI KABUL EDİLİR!' dedi."

ERKAM TAKVİMİ ARKASI




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder