3 Mayıs 2011 Salı

ALLAH İÇİN KARDEŞLİĞİN MÜKÂFÂTI

ALLAH İÇİN KARDEŞLİĞİN MÜKÂFÂTI


"Kıyamette de bir kimsenin kurtulmsaı için bir haseneye ihtiyacı olacak, bulamazsa cehenneme atılacak.En yakın, sevgili olan anaya gidecek,'Anacığım benim bir haseneye ihtiyacım var,yoksa yanacağım,nasıl olsa senin ihtiyacın çok,bari ben kurtulayım.' diyecek.

Anası diyecek ki:'Yavrum bugün benim ihtiyacım daha çoktur,sana bir tane dahi veremem.'

Bunun üzerine babasına,kardeşine gidecek,benzer cevapları alacak. Abese Sûresi 34-36. âyetlerde anlatılan olaylar olacak. İşte öyle şiddetli günde Cenâb-ı Hak, o mü'mine diyecek ki: 'Allah için muhabbet ettiğin sâlih bir kardeşin yok muydu? Git ondan bir hasene iste.'

O mü'min gidecek, sâlih kardeşi ona: 'Al kardeşim, al ben nasıl olsa kurtulamayacağım,hiç olmazsa sen kurtul.'diyecek.

İşte bundan sonra Cenâb-ı Hak buyurur ki: 'Ey kulum! Madem ki sen bu mü'min kardeşinin yanmasına razı olmadın ve ona kurtulsun diye hasenelerini verdin,Ben senden daha cömertim,Ben de ikinizi birden affettim.Sizi ayırmak Bana yakışmaz,sizi ayırmadan cennete koyacağım.'"

(Ramazanoğlu Mahmud Sâmî Efendi, Mustafa ÖZDAMAR)

     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder